Frukostglass

Idag har jag ätit årets första frukost ute i trädgården. Eftersom jag nästan hade slut på mjölk och inte kunde göra min vanliga frukostmilkshake fick jag vara lite finurlig och tänka ut något nytt. Och eftersom de allra bästa sakerna uppstår av misstag kom idag frukostglassen till världen!

2 dl frysta jordgubbar, 1-2 dl mjölk, socker efter smak och ev. en skvätt grädde

Mixa samman de frysta jordgubbarna, mjölken och eventuellt grädde tills du fått en lagom tjock konsistens. Smaka av med lite socker och ät! Jag hittade dessutom de första späda citronmelissbladen i örtagården som jag passade på att dekorera med.

Efter frukost kom min syster hit så vi begav oss ut på en ridtur. Vi tog favoritrundan och fick både galopperat på några fält, vadad i en sjö och klättrat i ett par rejäla backar. Allt innan klockan ens hunnit slå nio! Så kom jag att tänkta på något som Underbara Clara skrev för någon dag sedan. Och när jag satt där i min blåblommiga klänning på mitt blå trädgårdsmöblemang och käkade pastellrosa jordgubbsglass medan en fet humla landade bland blommor och fjärilar kunde jag inte annat än hålla med henne, det här är nästan science fiction!

4 kommentarer

Filed under Husets specialitéer, Trädgård

4 responses to “Frukostglass

  1. Jag lämnar ofta min frukostsmoothie tjock, så det blir just glass :)

  2. Hej! Vad roligt att du var på föreläsningen! Och vad kul att vi båda jobbar med tastycards :)

Kommentera

