Stekta kroppkakor

I onsdags gjorde jag kroppkakor till middag och eftersom jag gjorde en sats för två fick jag en lagom lunch över. Jag har ingen microvågsugn  och visste därför inte riktigt hur jag skulle värma på dem igen. Man skulle nog förstås kunna koka om dem men så kom jag på att steka dem nog trots allt vore det allra godaste. De tidigare, något slemmiga, kroppkakorna fick god yta från stekningen och blev inte lika kletiga i konsistensen. Nöjd med min upptäckt pratar jag än en gång med mormor Wivi på telefon och får höra att stekning av kroppkakor inte alls är en ny idé utan har gjorts lika länge som receptet är gammalt. Nu vet vi åtminstone vad vi ska göra av kroppkaksresterna, gör alltid dubbel sats för det smakar ännu godare dagen efter!

Lämna en kommentar

Filed under Husets specialitéer, Matlagning

Kommentera

