Sov-gott-te

Att få en god natts sömn är bästa receptet på en bra dag! Jag älskar att ta en kvällskopp kaffe, men eftersom jag får så rysligt svårt att sova väljer jag hellre en kopp te. När jag bodde i Edinburgh köpte jag ofta ett speciellt kvällste som var gjort av bland annat lavendel, veteblomma och lakritsrot. Detta superte somnade man bums av och eftersom mitt lager av teet tog slut för några veckor sedan fick jag plocka ihop min egna blandning från trädgården.

Sov gott te
Kamomillblommor
Lavendelblommor
Anisisopblad
Lavendelblad

Torka blad och blommor några dagar, antingen på en plåtbricka eller låt dem hänga.
Mortla växterna och plocka bort eventuella stjälkar.

Recept på trädgårdsteet som är främst på bilden hittar du här.

4 kommentarer

Filed under Drycker, Husets specialitéer, Trädgård

4 responses to “Sov-gott-te

  1. Pingback: Kryddshopping |

  2. Pingback: Lavendelskorpor |

  3. Pingback: Pepparmyntste |

  4. Pingback: Lavendelskorpor | Det gröna skafferiet

Kommentera

