Kryddshopping

Idag har jag bullat upp i kryddskåpet och handlat hem lite roliga kryddor till köket. På TGR fastnade jag en lång stund och gick slutligen därifrån med kanelstänger, lakritsrot, muskotnötter och basilika. Lakritsroten har jag blandat i mitt sov-gott-te för att öka lakritssmaken från anisisopen som jag använde. TGR har en hel del roliga kryddor som kan vara svåra att hitta i andra affärer, de säljer t.ex. stora påsar med lavendelblommor -min favoritkrydda! Så om du inte hunnit plocka in lavendelblommor från trädgården och bor i södra Sverige eller Danmark (nordligaste butiken finns i Växjö) rekommenderar jag att avlägga visit på TGR, för jag kommer ha många lavendelrecept i höst!

Lämna en kommentar

Filed under Bakning, Matlagning

Kommentera

