#2 Snowyroad


Bakom andra luckan döljer sig en riktig godisfavorit för mig! Snowyroad är min egna julvariant på den amerikanska klassikern rockyroad. Till en snowyroad ska man ju självklart byta ut den mörka chokladen mot en snöig vit. Och för att göra den ännu juligare blandar jag i massa röda saker!

200-300 g vit choklad
1 dl jordnötter
1,5 dl torkade jordgubbar (finns bland naturgodiset i välsorterade matbutiker)
50 g julskum

Hacka chokladen och smält den över vattenbad.
Dela de torkade jordgubbarna och julskummet i mindre bitar och blanda samman alla ingredienser.
Häll upp i en form (ca 20×20 cm), toppa eventuella med mandelspån och låt stelna. Skär i bitar och börja mumsa!

2 kommentarer

Filed under Bakning, Högtider, Husets specialitéer, Tegelbackens julkalender

2 responses to “#2 Snowyroad

  1. Din mamma tipsade om dessa på jobbet igår, så nu ska jag baka dem idag! Hoppas det vore okej att jag lägger upp dem även på min blogg, säg till annars. Länkar såklart till dig🙂

    Alla Dina bilder är så himla fina!

Kommentera

