Nu reas vintern ut

I år drog jag hem finfina reafynd till hemmet! Indiska hade en riktig kanonrea där jag fick med mig både soffkuddar och en duk/löpare. På torget köpte jag med mig ytterligare två hyacinter som jag ska sätta i en grupp tillsammans med olika rosa pelargoner.

Kuddarna var nedsatta till 50% så de fick jag för 79 kr/st. Det syns inte på håll, men det fina allmogemönstret är faktiskt broderat.

Jag må ha många bord, men de är alla små så löparen blir i princip en duk istället. Jättevacker är den oavsett. Också denna var nedsatt med 50% så för 89 kr blev den min.

På H&M fick jag tag i dessa söta raggsockorna för 30 kr. Jag önskar så att jag hade haft dem på igår! Efter att jag och min frilandskollega varit på ett reportagejobb ser vi en glad ankfamilj SIMMA över vägen där vi ska köra. Några sekunder senare står bilen tvärs över vägen med hjulen hopplöst nergrävda i leran. Till slut fick närmsta bonde dra upp oss med traktor. Nu ska jag sparka igång brasorna här så jag kan äta frukost i brasvärmen i mormors fåtölj. Frukostlektyr är Haruki Murakami’s Fågeln som vrider upp världen. Huvudpersonen sitter just nu på botten av en brunn och funderar. Kanske hade också han behövt ett par extrastrumpor!

1 kommentar

Filed under Hus & hem

One response to “Nu reas vintern ut

  1. Vilken fin blogg du har! Så mycket fina bilder🙂 Det är alltid så perfekt att fynda efter jul, man borde köpa alla julgrejer nu till nästa jul! Jag har nästan likadana strumpor dessutom, mysstrumpor är det bästa🙂

Kommentera

