Våren står för dörren

För ett par veckor sedan tog jag in mina pelargoner som tills då stått på glasverandan. De rosafärgade har jag nu satt ihop till en grupp. Jag blandade en vacker spräcklig sort, ljusa  Mårbackor och en mörkare i magenta/lila. Jag hittade en fin trälåda i källaren från Svenska sockerfabriks AB. Denna modell var annorlunda från de vanliga då den är långsmal och därför passar ypperligt som blomsterlåda.

Pelargonerna har trivts prima i år och skjutit i luften så det blev massor av sticklingar! Sticklingarna har jag satt i en liten vas med vatten och kommer plantera ut i trädgården senare i vår.


Ett annat vårtecken är en nyklippt lugg! Och på fredag utlovar jag en riktigt somrig kaka, lika rosa som pelargonerna, kolla då!

3 kommentarer

Filed under Hus & hem, Trädgård

3 responses to “Våren står för dörren

  1. Anonym

    Åh, vad du är söt i lugg!

  2. Emmily

    Nej men jag vill ju inte vara anonym… det var jag som sa att du var söt!

  3. hihi! jag började nästan tro att jag hade en anonym beundrare =)

Kommentera

