Jordgubbsmilkshake

I riket där jag bor finns ingen konung men det flödar utav mjölk och honung…

Edward Perssons gamla lyrik blir sanning under mina frukostar för här snålas det varken med mjölk eller honung!

2 dl djupfrysta jordgubbar
3 dl mjölk
1 msk honung

Mixa samman ingredienserna och häll i ett högt glas.
Det är viktigt tycker jag att jordgubbarna är frysta och hårda, då får milkshaken bra konsistens och blir riktigt kall som den ska va! Och ni, eftersom det är söndag kan man hälla i ett par droppar grädde med!

Till morgonmilkshaken äter jag en honungsmacka, här med mitt smakrika och supergoda asiatiska morotsbröd.

God morgon!

1 kommentar

Filed under Drycker

One response to “Jordgubbsmilkshake

  1. Ser så gott ut! Och det bästa är när den är iskall🙂

Kommentera

