Inför alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag är på ingång och därför tänkte jag passa på att tipsa om söta bakverk att bjuda sina älsklingar på. Mitt hetaste tips är den knallröda red velvet tårtan från de amerikanska sydstaterna som jag älskar! Vill man inte göra en hel tårta kan man göra superfina cupcakes istället.

Jag dekorerade tårtbitarna med lika mörkröda rosor som tårtbottnarna. Receptet på min red velvet tårta hittar du här.


En annan söt alla-hjärtans-kaka är dessa kärleksflarnen.


Överraska med en extra god frukost på sängen med de här goda engelska sconsen


…eller goda bagels. Bagels tar sin tid så de bör man kanske baka kvällen innan om man inte är jättemorgonpigg. Sconsedegen kan man förbereda och göra klar kvällen innan och sedan grädda på morgonen.


Ett urlyxigt pålägg till frukosten är den här rosenmarmeladen.

Hoppas du fick några tips och får en skön alla hjärtans dag!

1 kommentar

Filed under Bakning, Högtider

One response to “Inför alla hjärtans dag

  1. Så många fina och goda tips! Tack🙂

Kommentera

