Från en istid till en annan

Nu tror jag nog att man har snödroppar i största delen av landet och att detta års istid börjar gå mot sitt slut även uppe i norr. Då är det hög tid att djupdyka i en annan isvärld, nämligen i våra frysboxar! Jag tycker att det är just nu man ska passa på att tömma frysen på allt gott man fyllde den med i somras och höstas. För vet ni vad? Det är ju snart dags att fylla på frysen igen! Mina rabarberplantor gror och örtagården har börjat bli grön. Jag känner att jag har en hel del att ta igen för i min frys finns fortfarande vinbär, rabarber, plommon, björnbär, kantareller och diverse örter. Det får nog bli rabarberpaj till eftermiddagskaffet eller kanske kantarelltoast till lunch…

2 kommentarer

Filed under Hus & hem, Trädgård

2 responses to “Från en istid till en annan

  1. Emmily

    Åh, mums! Ring mig då! Ha du brist på något i bärväg så har jag också i frysen….

Kommentera

