Ett helt nytt land

En dag handlade jag färska makrillar på torget som jag grillade med husets örtsalt, örtkvistar och citronskivor. Jag bjöd över min familj och medan jag fixade maten försvann mina föräldrar iväg i trädgården. När maten blivit klar hade också ett helt nytt trädgårdsland plötsligt ploppat upp i den nya delen av trädgården. Hurra! Därför satt det extra gott med den gångna långhelgen då jag hann plantera en massa jordgubbsplantor och jordfräsa ytterligare en bit där jag nu satt hallonplantor. Dessutom har jag flyttat en fläderbuske och gissningsvis 50 stycken akvilejaplantor, sått svartrötter och persiljerötter och gullat med alla små groddar som börjat komma upp. Pust. Ryggen har träningsvärk och armarna är spagetti så det är himla skönt att få jobba en arbetsvecka vid datorn nu!

Lämna en kommentar

Filed under Trädgård

Kommentera

